شنبه ۱۰ مهر ۹۵ | ۲۳:۳۲ ۴۴ بازديد
با توجه به شايعاتي كه در اين ماه مبني بر فروش توييتر مطرح شده، شايد سيلزفورس يكي از خواستگاران اصلي اين شركت باشد. البته در حال حاضر كه شركتهاي زيادي خواهان توييتر هستند، با قطعيت نميتوان گفت چه اتفاقي خواهد افتاد. اما پرسش بزرگي كه بسياري از ناظران دارند، اين است كه چرا سيلزفورس حتي ممكن به داشتن اين شبكه اجتماعي كاربرمحور، علاقه داشته باشد.به گزارش ايتنا از رايورز با اينكه با قطعيت نميتوان گفت ميان توييتر و سيلزفورس معاملهاي صورت خواهد گرفت، اما بسياري از متخصصان صنعت فناوري معتقدند اگر قرار باشد سيلزفورس حوزه شبكه اجتماعي را هم پوشش بدهد، د راينصورت توييتر ميتواند بهترين گزينه باشد.راي وانگ (تحليلگر ارشد و بنيانگذار مؤسسه پژوهشي Constellation Research) ميگويد كه وي به اين نبرد، بهعنوان «گراف روابط» نگاه ميكند كه در آن، گراف كاربران و گراف سازماني همگرا ميشوند. او اظهار ميدارد: «اين دقيقاً همان چيزي است كه باعث جذابيت و محبوبيت لينكدين براي مايكروسافت و سيلزفورس شده بود. اين گراف با هوش مصنوعي كار ميكند و به همين دليل است كه با اقبال عمومي روبهرو شده است. توييتر هم مانند لينكدين، گراف خيلي بزرگ و فعالي دارد.»گفته ميشود كه هوش مصنوعي ميتواند براي سيلزفورس، بخشي كليدي باشد. جالب آنكه درست در همين هفته، هم سيلزفورس و هم رقيب عمده آن، يعني اوراكل از ابتكارهاي عمده خود در زمينه هوش مصنوعي خبر دادند: سيلزفورس از Salesforce Einstein و اوراكل نيز از برنامههاي ابري هوشمند.در اين ميان، اوراكل نيز در طي چند سال گذشته در پي گردآوري شركتهاي نوپا در زمينه دادهها بوده است. اين غول فناوري، با تصاحب شركتهاي AddThis براي رديابي مخاطبان، خريد BlueKai براي تبليغات دادهها، و نيز بهچنگ آوردن Datalogix براي بازاريابي دادهها، در پي يكپارچهسازي منابع اطلاعاتي بوده است. در عين حال، ديگر رقيب بزرگ سيلزفورس يعني مايكروسافت هم در ماه ژوئن، لينكدين را با بهاي ۲۶ ميليارد و ۲۰۰ ميليون دلار تصاحب كرد.بايد اين نكته را مدنظر داشت كه تا اين زمان، سيلزفورس هيچ منبعي براي دادهها نداشته است. برنت ليري (يكي از بنيانگذاران شركت CRM Essentials) ميگويد: «رقباي سيلزفورس سرگرم گردآوري و تصاحب منابع اطلاعاتي و دادهها هستند تا آنها را در پلتفرمهاي خود قرار دهند و از بينش و ديدگاه مناسبي برخوردار شوند.»وي ميافزايد: «اگر معامله سيلزفورس و توييتر عملي شود، شاهد جريان اطلاعات به پلتفرم هوش مصنوعي سيلزفورس و تركيب آن با اطلاعات مربوط به كاربران و مشتريان توييتر خواهيم بود.»گفتني است اين تركيب ميتواند براي پروژه انيشتين هم نيروي محركه خوبي فراهم كند. ديون هينشكليف (مدير ارشد راهبردي در يكي از شعبات سيلزفورس با نام 7Summit) ميگويد: «پلتفرم سيلزفورس و نيز خانواده محصولات آن، ميتوانند از دادههاي توييتر بهخوبي بهرهبرداري كنند.»او ادامه ميدهد: «مسئله جالب براي هر دو شركت، اين است كه در كانالهاي اجتماعي، ابر بازاريابي (Marketing Cloud) و ابر خدماتي (Service Cloud) بهخوبي با هم همراستا هستند؛ اگرچه اين ادغام مطمئناً ميتواند منجر به افزايش خدمات آنها در حوزه ابر اجتماعي (Community Cloud) نيز بشود.»هرچند گفته ميشود توييتر در مقايسه با فيسبوك و ساير پلتفرمهاي «مكالمهمحور»، چندان بزرگ نيست، اما هينشكليف اظهار ميدارد توييتر توانمندترين پلتفرم براي بازاريابي در مقياس گسترده و خدمترساني به مشتريان را در اختيار دارد و اين امر دقيقاً ميتواند همان چيزي باشد كه سيلزفورس مايل است با داشتن توييتر، بدان نائل گردد. |
 |
با توجه به شايعاتي كه در اين ماه مبني بر فروش توييتر مطرح شده، شايد سيلزفورس يكي از خواستگاران اصلي اين شركت باشد. البته در حال حاضر كه شركتهاي زيادي خواهان توييتر هستند، با قطعيت نميتوان گفت چه اتفاقي خواهد افتاد. اما پرسش بزرگي كه بسياري از ناظران دارند، اين است كه چرا سيلزفورس حتي ممكن به داشتن اين شبكه اجتماعي كاربرمحور، علاقه داشته باشد.به گزارش ايتنا از رايورز با اينكه با قطعيت نميتوان گفت ميان توييتر و سيلزفورس معاملهاي صورت خواهد گرفت، اما بسياري از متخصصان صنعت فناوري معتقدند اگر قرار باشد سيلزفورس حوزه شبكه اجتماعي را هم پوشش بدهد، د راينصورت توييتر ميتواند بهترين گزينه باشد.راي وانگ (تحليلگر ارشد و بنيانگذار مؤسسه پژوهشي Constellation Research) ميگويد كه وي به اين نبرد، بهعنوان «گراف روابط» نگاه ميكند كه در آن، گراف كاربران و گراف سازماني همگرا ميشوند. او اظهار ميدارد: «اين دقيقاً همان چيزي است كه باعث جذابيت و محبوبيت لينكدين براي مايكروسافت و سيلزفورس شده بود. اين گراف با هوش مصنوعي كار ميكند و به همين دليل است كه با اقبال عمومي روبهرو شده است. توييتر هم مانند لينكدين، گراف خيلي بزرگ و فعالي دارد.»گفته ميشود كه هوش مصنوعي ميتواند براي سيلزفورس، بخشي كليدي باشد. جالب آنكه درست در همين هفته، هم سيلزفورس و هم رقيب عمده آن، يعني اوراكل از ابتكارهاي عمده خود در زمينه هوش مصنوعي خبر دادند: سيلزفورس از Salesforce Einstein و اوراكل نيز از برنامههاي ابري هوشمند.در اين ميان، اوراكل نيز در طي چند سال گذشته در پي گردآوري شركتهاي نوپا در زمينه دادهها بوده است. اين غول فناوري، با تصاحب شركتهاي AddThis براي رديابي مخاطبان، خريد BlueKai براي تبليغات دادهها، و نيز بهچنگ آوردن Datalogix براي بازاريابي دادهها، در پي يكپارچهسازي منابع اطلاعاتي بوده است. در عين حال، ديگر رقيب بزرگ سيلزفورس يعني مايكروسافت هم در ماه ژوئن، لينكدين را با بهاي ۲۶ ميليارد و ۲۰۰ ميليون دلار تصاحب كرد.بايد اين نكته را مدنظر داشت كه تا اين زمان، سيلزفورس هيچ منبعي براي دادهها نداشته است. برنت ليري (يكي از بنيانگذاران شركت CRM Essentials) ميگويد: «رقباي سيلزفورس سرگرم گردآوري و تصاحب منابع اطلاعاتي و دادهها هستند تا آنها را در پلتفرمهاي خود قرار دهند و از بينش و ديدگاه مناسبي برخوردار شوند.»وي ميافزايد: «اگر معامله سيلزفورس و توييتر عملي شود، شاهد جريان اطلاعات به پلتفرم هوش مصنوعي سيلزفورس و تركيب آن با اطلاعات مربوط به كاربران و مشتريان توييتر خواهيم بود.»گفتني است اين تركيب ميتواند براي پروژه انيشتين هم نيروي محركه خوبي فراهم كند. ديون هينشكليف (مدير ارشد راهبردي در يكي از شعبات سيلزفورس با نام 7Summit) ميگويد: «پلتفرم سيلزفورس و نيز خانواده محصولات آن، ميتوانند از دادههاي توييتر بهخوبي بهرهبرداري كنند.»او ادامه ميدهد: «مسئله جالب براي هر دو شركت، اين است كه در كانالهاي اجتماعي، ابر بازاريابي (Marketing Cloud) و ابر خدماتي (Service Cloud) بهخوبي با هم همراستا هستند؛ اگرچه اين ادغام مطمئناً ميتواند منجر به افزايش خدمات آنها در حوزه ابر اجتماعي (Community Cloud) نيز بشود.»هرچند گفته ميشود توييتر در مقايسه با فيسبوك و ساير پلتفرمهاي «مكالمهمحور»، چندان بزرگ نيست، اما هينشكليف اظهار ميدارد توييتر توانمندترين پلتفرم براي بازاريابي در مقياس گسترده و خدمترساني به مشتريان را در اختيار دارد و اين امر دقيقاً ميتواند همان چيزي باشد كه سيلزفورس مايل است با داشتن توييتر، بدان نائل گردد. |
 |