یکشنبه ۰۷ آذر ۹۵ | ۱۱:۵۳ ۴۲ بازديد
تحول مهمي كه خريدهاي آنلاين جمعه سياه سال جاري را از سال گذشته متمايز كرده است، افزايش استفاده مردم از گوشيهاي همراه و تبلتها براي انجام خريدهاي اينترنتي است.به گزارش ايتنا از مهر به نقل از زد.دي.نت، برآوردهاي شركت ادوبي نشان ميدهد تنها در روز شكرگزاري خريدهايي به ارزش ۳.۳۴ ميليارد دلار به طور انلاين انجام شده و ۱.۲ ميليارد دلار از اين رقم مربوط به خريدهاي موبايلي بوده است. گزارش مستقل ChannelAdvisor هم نشان ميدهد كه ۶۸.۲ درصد از ترافيك خريدهاي آنلاين در روز شكرگزاري مربوط به گوشيهاي هوشمند بوده است. با احتساب تبلتها و ديگر ابزار الكترونيك قابل حمل اين رقم به ۷۷.۸ درصد ارتقا مي يابد.نكته جالب ديگر پيشي گرفتن سفارشهاي آنلاين موبايلي از سفارشهاي ثبت شده با استفاده از رايانههاي شخصي بوده است. ۵۳ درصد از سفارش هاي خريد با استفاده از گوشيها و تبلتها ثبت شده اند و لذا كاربران رايانههاي شخصي از كاربران تلفنهاي همراه در حوزه خريد اينترنتي عقب افتادهاند.ترافيك موبايلي سايتهاي برخي فروشگاههاي زنجيرهاي نيز در سال جاري رشد بيسابقهاي داشته و به عنوان مثال در مورد فروشگاه وال مارت به بيش از ۷۰ درصد افزايش يافته است.تحول قابل تامل ديگر در گزارش ادوبي به استقبال گستردهتر مردم از فروشگاههاي آنلاين بزرگ باز ميگردد، به گونهاي كه خريد آنلاين از اين سايتها دو برابر سايتهاي خرده فروشي كوچك بوده است. ۵۵ درصد ترافيك سايتهاي خرده فروشي بزرگ هم موبايلي بوده است.همچنين هر كاربر گوشي هاي اندرويدي به طور متوسط ۱۳۰ دلار و هر كاربر گوشي هاي iOS اپل به طور متوسط ۱۴۲ دلار خريد انجام داده است. البته اگر چه ترافيك موبايلي بازديد از سايتهاي تجارت الكترونيك بيش از ترافيك مربوط به رايانههاي روميزي بوده، اما سفارشات نهايي ثبت شده از اين طريق ۳۷ درصد كل سفارشات را تشكيل ميدهد. |
 |
تحول مهمي كه خريدهاي آنلاين جمعه سياه سال جاري را از سال گذشته متمايز كرده است، افزايش استفاده مردم از گوشيهاي همراه و تبلتها براي انجام خريدهاي اينترنتي است.به گزارش ايتنا از مهر به نقل از زد.دي.نت، برآوردهاي شركت ادوبي نشان ميدهد تنها در روز شكرگزاري خريدهايي به ارزش ۳.۳۴ ميليارد دلار به طور انلاين انجام شده و ۱.۲ ميليارد دلار از اين رقم مربوط به خريدهاي موبايلي بوده است. گزارش مستقل ChannelAdvisor هم نشان ميدهد كه ۶۸.۲ درصد از ترافيك خريدهاي آنلاين در روز شكرگزاري مربوط به گوشيهاي هوشمند بوده است. با احتساب تبلتها و ديگر ابزار الكترونيك قابل حمل اين رقم به ۷۷.۸ درصد ارتقا مي يابد.نكته جالب ديگر پيشي گرفتن سفارشهاي آنلاين موبايلي از سفارشهاي ثبت شده با استفاده از رايانههاي شخصي بوده است. ۵۳ درصد از سفارش هاي خريد با استفاده از گوشيها و تبلتها ثبت شده اند و لذا كاربران رايانههاي شخصي از كاربران تلفنهاي همراه در حوزه خريد اينترنتي عقب افتادهاند.ترافيك موبايلي سايتهاي برخي فروشگاههاي زنجيرهاي نيز در سال جاري رشد بيسابقهاي داشته و به عنوان مثال در مورد فروشگاه وال مارت به بيش از ۷۰ درصد افزايش يافته است.تحول قابل تامل ديگر در گزارش ادوبي به استقبال گستردهتر مردم از فروشگاههاي آنلاين بزرگ باز ميگردد، به گونهاي كه خريد آنلاين از اين سايتها دو برابر سايتهاي خرده فروشي كوچك بوده است. ۵۵ درصد ترافيك سايتهاي خرده فروشي بزرگ هم موبايلي بوده است.همچنين هر كاربر گوشي هاي اندرويدي به طور متوسط ۱۳۰ دلار و هر كاربر گوشي هاي iOS اپل به طور متوسط ۱۴۲ دلار خريد انجام داده است. البته اگر چه ترافيك موبايلي بازديد از سايتهاي تجارت الكترونيك بيش از ترافيك مربوط به رايانههاي روميزي بوده، اما سفارشات نهايي ثبت شده از اين طريق ۳۷ درصد كل سفارشات را تشكيل ميدهد. |
 |