شنبه ۰۳ مهر ۹۵ | ۲۰:۴۰ ۵۲ بازديد
شنيدهها حكايت از تلاشهاي اپل در توسعه نرمافزار اتومبيلهاي خودران دارد. اما اين كار اپل، به قيمت رقابت با شركتهاي بزرگ خودروسازي همچون فورد و جنرالموتورز خواهد بود.به گزارش ايتنا از شماران سيستم به نقل از نيويوركتايمز، ابتكار اپل در زمينه اتومبيلها با نام كد «تيتان»، به مرحله آزمايش در جاده مسير بسته رسيده است. آزمايش نرمافزار اتومبيل خودران، نشان از راهبرد نوين اپل دارد كه گفته ميشود از تمركز اوليه خود مبني بر ساختن خودروي برقي فاصله گرفته و اكنون به نرمافزار اتومبيلهاي خودران روي آورده است.اين تغيير در راهبرد و روي آوردن به نرمافزار، بخشي از طرح ديرپاي باب منزفيلد (يكي از مقامات اجرايي اپل) است. چند ماه پيش كه استيون زادسكي، مدير قبلي پروژه، اپل را ترك كرد، آقاي منزفيلد با اينكه بازنشسته شده بود، تصميم گرفت مديريت گروه تيتان را برعهده بگيرد.تمركز جديد مانزفيلد نشان از تلاشهاي اوليه شركت اپل در توسعه همزمان اتومبيل خودران و نرمافزار مرتبط با آن دارد. گزارشها حاكي است اين تغيير راهبرد، در ماه ژوئيه امسال رخ داده است.با اينكه شركت تسلاموتورز سرخط اخبار پيرامون سرمايهگذاري روي خودروهاي برقي و نرمافزار ماشينهاي خودران را به خود اختصاص داده بود، اما گفته ميشود خودروسازان سنتي همچون فورد و جنرالموتورز نيز براي گرمتر كردن گردونه رقابت، سرگرم توسعه نسخههاي خودشان هستند.شركت اوبر هم مشغول توسعه نرمافزار اتومبيلهاي خودران است و براي اين كار، مهندسان استعداد در بخش روباتيك دانشگاه كارنگي ملون در ايالات متحده را استخدام كرده تا يك برنامه آزمايشي را در اين خصوص راهاندازي نمايد.با اينكه بهنظر ميرسد اپل دوشادوش بزرگترين بازيگران در عرصه صنعت حركت ميكند، ناتواني ظاهري اين شركت در ارائه مزيت رقابتي نسبت به شركتهايي همچون تسلا و فورد، موجب سردرگمي و ايجاد درهمگسيختگي در برنامه تيتان شده است.با توجه به عدم تجربه اپل در بخش خودرو، روشن نيست كه اين شركت تا چه حد خواهد توانست كارهاي خود را در خفا پيش ببرد تا نهايتاً تستهاي جادهاي خود را اعلام نمايد و آنها را به انجام برساند. اپل بايد بداند كه نگه داشتن اسرار مربوط به خودروها، بسيار دشوارتر از گوشيهاي هوشمند است. |
 |
شنيدهها حكايت از تلاشهاي اپل در توسعه نرمافزار اتومبيلهاي خودران دارد. اما اين كار اپل، به قيمت رقابت با شركتهاي بزرگ خودروسازي همچون فورد و جنرالموتورز خواهد بود.به گزارش ايتنا از شماران سيستم به نقل از نيويوركتايمز، ابتكار اپل در زمينه اتومبيلها با نام كد «تيتان»، به مرحله آزمايش در جاده مسير بسته رسيده است. آزمايش نرمافزار اتومبيل خودران، نشان از راهبرد نوين اپل دارد كه گفته ميشود از تمركز اوليه خود مبني بر ساختن خودروي برقي فاصله گرفته و اكنون به نرمافزار اتومبيلهاي خودران روي آورده است.اين تغيير در راهبرد و روي آوردن به نرمافزار، بخشي از طرح ديرپاي باب منزفيلد (يكي از مقامات اجرايي اپل) است. چند ماه پيش كه استيون زادسكي، مدير قبلي پروژه، اپل را ترك كرد، آقاي منزفيلد با اينكه بازنشسته شده بود، تصميم گرفت مديريت گروه تيتان را برعهده بگيرد.تمركز جديد مانزفيلد نشان از تلاشهاي اوليه شركت اپل در توسعه همزمان اتومبيل خودران و نرمافزار مرتبط با آن دارد. گزارشها حاكي است اين تغيير راهبرد، در ماه ژوئيه امسال رخ داده است.با اينكه شركت تسلاموتورز سرخط اخبار پيرامون سرمايهگذاري روي خودروهاي برقي و نرمافزار ماشينهاي خودران را به خود اختصاص داده بود، اما گفته ميشود خودروسازان سنتي همچون فورد و جنرالموتورز نيز براي گرمتر كردن گردونه رقابت، سرگرم توسعه نسخههاي خودشان هستند.شركت اوبر هم مشغول توسعه نرمافزار اتومبيلهاي خودران است و براي اين كار، مهندسان استعداد در بخش روباتيك دانشگاه كارنگي ملون در ايالات متحده را استخدام كرده تا يك برنامه آزمايشي را در اين خصوص راهاندازي نمايد.با اينكه بهنظر ميرسد اپل دوشادوش بزرگترين بازيگران در عرصه صنعت حركت ميكند، ناتواني ظاهري اين شركت در ارائه مزيت رقابتي نسبت به شركتهايي همچون تسلا و فورد، موجب سردرگمي و ايجاد درهمگسيختگي در برنامه تيتان شده است.با توجه به عدم تجربه اپل در بخش خودرو، روشن نيست كه اين شركت تا چه حد خواهد توانست كارهاي خود را در خفا پيش ببرد تا نهايتاً تستهاي جادهاي خود را اعلام نمايد و آنها را به انجام برساند. اپل بايد بداند كه نگه داشتن اسرار مربوط به خودروها، بسيار دشوارتر از گوشيهاي هوشمند است. |
 |