یکشنبه ۲۸ شهریور ۹۵ | ۲۱:۱۷ ۲۸ بازديد
فيسبوك در طي چند سال گذشته، از فروش آگهيهايي كه در قالب نصب برنامه هستند، پول زيادي به چنگ آورده و اكنون گوگل هم وارد بازي شده است.به گزارش ايتنا از رايورز به نقل از eweek، گوگل ميگويد برنامهنويسان توانستهاند با استفاده از آگهيهاي گوگل، شاهد نصب سه ميليارد نسخه از برنامههايشان باشند؛ در حالي كه اين ميزان در ماه مه (ارديبهشت)، دو ميليارد نسخه بود. بهطور خلاصه: نرمافزارهاي موجود در آگهيهاي گوگل در طي چهار ماه اخير، بيش از يك ميليارد بار نصب شدهاند. در ماه آوريل نيز فيسبوك اعلام كرد كه در بخش آگهيها، به رقم دو ميليارد نصب برنامه رسيده است.گفتني است اين روند، افزايش قابل توجهي در طي يك دوره كوتاه است و گوگل هم مشتاق است اين مطلب را تمام مردم بدانند. اين مطلب هم درست است كه در همان ماه مه، گوگل بازار بالقوه خود را تا حد بسيار زيادي گسترش داد و اين امكان را به صاحبان آگهي داد تا از «كارزار برنامههاي جهاني» آن كمال بهرهبرداري بكنند. اين كارزار، آگهيهايي را در سيستم عامل iOS موجود در وسايل اپلي قرار ميدهد كه در قالب برنامه هستند و كاربران را به نصب آنها ترغيب مينمايند.اما اصلاً بعيد نيست در طي چهار ماه آتي، شاهد چنين رشدي نباشيم. مسئله جالب در مورد فيسبوك و گوگل اين است كه حتي اگر دوران خوش آگهيها هم به سر برسد و مردم علاقه كمتري به دانلود برنامههايي از اين دست از خود نشان دهند، بازار آگهيهاي نصب برنامه باز هم رو به افول نخواهد بود.در واقع، ميتوان گفت كه كاهش اين سيل از برنامهها، اتفاقاً ميتواند چيز خوبي براي اين كسبوكار باشد؛ چرا كه توسعهدهندگان بايد حتي سختتر كار كنند تا بتوانند برنامههايشان را به رخ بكشند و مردم را به استفاده از آنها متقاعد نمايند. |
|
فيسبوك در طي چند سال گذشته، از فروش آگهيهايي كه در قالب نصب برنامه هستند، پول زيادي به چنگ آورده و اكنون گوگل هم وارد بازي شده است.به گزارش ايتنا از رايورز به نقل از eweek، گوگل ميگويد برنامهنويسان توانستهاند با استفاده از آگهيهاي گوگل، شاهد نصب سه ميليارد نسخه از برنامههايشان باشند؛ در حالي كه اين ميزان در ماه مه (ارديبهشت)، دو ميليارد نسخه بود. بهطور خلاصه: نرمافزارهاي موجود در آگهيهاي گوگل در طي چهار ماه اخير، بيش از يك ميليارد بار نصب شدهاند. در ماه آوريل نيز فيسبوك اعلام كرد كه در بخش آگهيها، به رقم دو ميليارد نصب برنامه رسيده است.گفتني است اين روند، افزايش قابل توجهي در طي يك دوره كوتاه است و گوگل هم مشتاق است اين مطلب را تمام مردم بدانند. اين مطلب هم درست است كه در همان ماه مه، گوگل بازار بالقوه خود را تا حد بسيار زيادي گسترش داد و اين امكان را به صاحبان آگهي داد تا از «كارزار برنامههاي جهاني» آن كمال بهرهبرداري بكنند. اين كارزار، آگهيهايي را در سيستم عامل iOS موجود در وسايل اپلي قرار ميدهد كه در قالب برنامه هستند و كاربران را به نصب آنها ترغيب مينمايند.اما اصلاً بعيد نيست در طي چهار ماه آتي، شاهد چنين رشدي نباشيم. مسئله جالب در مورد فيسبوك و گوگل اين است كه حتي اگر دوران خوش آگهيها هم به سر برسد و مردم علاقه كمتري به دانلود برنامههايي از اين دست از خود نشان دهند، بازار آگهيهاي نصب برنامه باز هم رو به افول نخواهد بود.در واقع، ميتوان گفت كه كاهش اين سيل از برنامهها، اتفاقاً ميتواند چيز خوبي براي اين كسبوكار باشد؛ چرا كه توسعهدهندگان بايد حتي سختتر كار كنند تا بتوانند برنامههايشان را به رخ بكشند و مردم را به استفاده از آنها متقاعد نمايند. |
|