یکشنبه ۰۷ شهریور ۹۵ | ۰۴:۱۰ ۴۴ بازديد
در فناوري مديريت فرآيند كسبوكار، يك فرآيند كسبوكار در قالب مجموعهاي از مراحل ساختار يافته و قابل تكرار تعريف ميگردد. به طور مثال، فرض كنيد پردازش يك گزارش هزينه در ۵ مرحله معين انجام ميگيرد: -كارمند يك فرم درخواست هزينه را كامل ميكند، -يك مدير آن را تأييد ميكند، -يك مدير ارشد آن را تأييد ميكند، -درخواست به منظور صدور چك به "امور پرداخت" ارسال ميگردد و -چك براي كارمند ارسال ميشود.با وجود اينكه احتمال و امكان تغييرات (در فرايند) وجود دارد، تعداد و نوع مسيرهاي ممكن براي انجام يك فرآيند، همچنان قابل تعريف هستند. به عنوان مثال يك فرايند محاسبه هزينه ممكن است مسيرها و مراحل مختلفي را بر اساس ميزان كل هزينه يا بخش كارمندان طي كند.مديريت فرآيند كسبوكار پويا به منظور مقابله با شرايطي پديد آمده كه در آنها وجود استثنائات بيش از حد، مانع مستندسازي تمام مسيرهايي كه يك فرآيند ممكن است طي نمايد، ميشود.در اينگونه موارد، فردي كه مسئوليت انجام كار (وظيفه) جاري را دارد بايد به صورت لحظهاي (on-the-spot) براي تعيين مسير فرايند تصميمگيري كند. سيستمهاي مديريت كسبوكار در شرايطي كه بخش مشخصي از كار نيازمند تغيير است، اجازه اضافه كردن "مرحله" به فرايند را به كاربر يا مدير ميدهد. اينگونه موارد (تغييرات) معمولاً در فرآيندهايي مشاهده ميشود كه براي تأمين داده ورودي، تأييدها، نظرات، تجديدنظرها و يا تصميمات اجرايي لحظهاي نيازمند گروه وسيعي از افراد هستند. به عنوان مثال ميتوان به فرايندهاي مرتبط با قانون و يا "مديريت موردي بيمه" (Insurance Case Management) اشاره كرد. منبع: پايگاه دانش BPM رايورز |
 |
در فناوري مديريت فرآيند كسبوكار، يك فرآيند كسبوكار در قالب مجموعهاي از مراحل ساختار يافته و قابل تكرار تعريف ميگردد. به طور مثال، فرض كنيد پردازش يك گزارش هزينه در ۵ مرحله معين انجام ميگيرد: -كارمند يك فرم درخواست هزينه را كامل ميكند، -يك مدير آن را تأييد ميكند، -يك مدير ارشد آن را تأييد ميكند، -درخواست به منظور صدور چك به "امور پرداخت" ارسال ميگردد و -چك براي كارمند ارسال ميشود.با وجود اينكه احتمال و امكان تغييرات (در فرايند) وجود دارد، تعداد و نوع مسيرهاي ممكن براي انجام يك فرآيند، همچنان قابل تعريف هستند. به عنوان مثال يك فرايند محاسبه هزينه ممكن است مسيرها و مراحل مختلفي را بر اساس ميزان كل هزينه يا بخش كارمندان طي كند.مديريت فرآيند كسبوكار پويا به منظور مقابله با شرايطي پديد آمده كه در آنها وجود استثنائات بيش از حد، مانع مستندسازي تمام مسيرهايي كه يك فرآيند ممكن است طي نمايد، ميشود.در اينگونه موارد، فردي كه مسئوليت انجام كار (وظيفه) جاري را دارد بايد به صورت لحظهاي (on-the-spot) براي تعيين مسير فرايند تصميمگيري كند. سيستمهاي مديريت كسبوكار در شرايطي كه بخش مشخصي از كار نيازمند تغيير است، اجازه اضافه كردن "مرحله" به فرايند را به كاربر يا مدير ميدهد. اينگونه موارد (تغييرات) معمولاً در فرآيندهايي مشاهده ميشود كه براي تأمين داده ورودي، تأييدها، نظرات، تجديدنظرها و يا تصميمات اجرايي لحظهاي نيازمند گروه وسيعي از افراد هستند. به عنوان مثال ميتوان به فرايندهاي مرتبط با قانون و يا "مديريت موردي بيمه" (Insurance Case Management) اشاره كرد. منبع: پايگاه دانش BPM رايورز |
 |