چهارشنبه ۰۲ تیر ۹۵ | ۰۰:۱۲ ۳۶ بازديد
به گزارش ايتنا از مهر، حسين فلاح جوشقاني با اشاره به راه اندازي سامانه متمركز ۸۰۰ براي انصراف مشتركان از دريافت انواع پيامك، عملكرد اين سامانه را مثبت ارزيابي كرد و گفت: طبق آخرين آمار، پس از اطلاع رساني صورت گرفته، از سوي اپراتور اول، يك ميليون و ۵۷ هزار سرويس پيامك ارزش افزوده و ۳ ميليون و ۳۷۲ هزار و ۷۷۶ پيامك تبليغاتي لغو شده است. در اپراتور دوم نيز تعداد سرويسهاي لغو شده ۱۰ ميليون و ۵۳۳ هزار و ۴۵۵ مورد و پيامكهاي تبليغاتي لغو شده ۵ ميليون و ۳۹۰ هزار و ۶۱۳ مورد بوده است. در اپراتور سوم هم ارسال ۳۸ هزار سرويس پيامكي و ۴۸ هزار پيامك تبليغاتي لغو شده است.سرپرست معاونت نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظيم مقررات ارتباطات راديويي گفت: تاكنون اپراتورها عملكرد رضايت بخشي داشته اند و با حساسيت اين موضوع را دنبال كرده و موارد اعلام شده را حذف كردهاند. هر چند نبايد انتظار داشت، تمام موارد به صفر برسد.وي با بيان اينكه اپراتورها، جهت اطلاع رساني در خصوص اين سامانه، تا كنون بيش از ۷۰ ميليون پيامك با نام رگولاتوري ارسال كرده اند، گفت: در جلسهاي هم كه اين اواخر با اپراتورها داشتيم، موارد جديدي را اعلام كرديم تا بررسي و نتيجه را اعلام كنند.فلاح گفت: در گذشته، هر اپراتور سامانه اي طراحي كرده بود كه شاهد هيچ وحدت رويهاي نبوديم و از اين رو، سال گذشته، سامانهاي طراحي كرديم تا درخواست لغو دريافت پيامكهاي ناخواسته در تمام اپراتورها يكسان شود. وي با بيان روش هاي مختلف ارسال درخواست به اين سامانه از طريق ارسال پيامك به سرشماره ۸۰۰ يا شماره گيري كد دستوري#۸۰۰* اظهار داشت: با ارسال درخواست، فهرستي با سه گزينه باز مي شود كه اولين گزينه سرويس هاي فعال و دو گزينه بعدي نوع پيامكهاي تبليغاتي يا خدمات مبتني بر محتوايي ( ارزش افزوده) را نشان ميدهد.فلاح از پيگيري امكان غيرفعال سازي تمامي سرويسهاي فعال مشتركان تنها با انتخاب يك گزينه، خبر داد و خاطر نشان ساخت: اپراتورها بايد اين امكان را فراهم آورند كه اين موضوع در دست پيگيري است تا اعمال شود.وي ادامه داد: در پيامك هاي ارزش افزوده كه با تاييد مشترك فعال شده و هزينه بر نيز هست، اپراتور موظف است تعداد سرويسهاي ارزش افزوده فعال مشترك را اعلام و روش غير فعال سازي را نيز ذكر كند.معاون رگولاتوري با بيان اينكه پيامك هاي تبليغاتي نوع ديگري از پيامك ها هستند كه حساسيت برانگيزتر هستند، افزود: اين پيامك ها به چند دسته تقسيم مي شوند.وي گفت: يك نوع ارائه دهندگان محتوا (content provider ها) هستند كه با درخواست مشترك ديگر نبايد سرشماره هاي خاص تبليغات بفرستند كه اقدام كردهاند. اما نوع ديگر پيامكهايي است كه توسط اشخاص از طريق تلفن ثابت و يا همراه ارسال مي شود كه اپراتورها نمي توانند كاري بكنند. چرا كه، اپراتور فارغ از محتوا عمل ميكند و نميداند فرد در حال ارسال پيامك تبليغاتي است و چون شماره شخصي است، نميتواند كاري كند و دنبال ساز و كاري هستيم تا اين مورد نيز رفع شود.وي در مورد سرويسهاي بانكي نيز گفت: با توجه به درخواست برخي نسبت به لغو پيامكهاي تبليغاتي و برقراري سرويسهاي بانكي اپراتورها موظف به رعايت خواست مشتري هستند.فلاح با اشاره به هماهنگي جهت قطع پيامكهاي تبليغاتي خود اپراتورها در صورت درخواست مشترك نيز، گفت: البته برخي بانكها، متاسفانه روي سرشمارههاي مختص عمليات بانكي، تبليغ ميكنند كه اپراتور نميتواند كاري كند ولي اينها موارد محدودي است و نسبت به قبل كمتر شده است. |
 |
به گزارش ايتنا از مهر، حسين فلاح جوشقاني با اشاره به راه اندازي سامانه متمركز ۸۰۰ براي انصراف مشتركان از دريافت انواع پيامك، عملكرد اين سامانه را مثبت ارزيابي كرد و گفت: طبق آخرين آمار، پس از اطلاع رساني صورت گرفته، از سوي اپراتور اول، يك ميليون و ۵۷ هزار سرويس پيامك ارزش افزوده و ۳ ميليون و ۳۷۲ هزار و ۷۷۶ پيامك تبليغاتي لغو شده است. در اپراتور دوم نيز تعداد سرويسهاي لغو شده ۱۰ ميليون و ۵۳۳ هزار و ۴۵۵ مورد و پيامكهاي تبليغاتي لغو شده ۵ ميليون و ۳۹۰ هزار و ۶۱۳ مورد بوده است. در اپراتور سوم هم ارسال ۳۸ هزار سرويس پيامكي و ۴۸ هزار پيامك تبليغاتي لغو شده است.سرپرست معاونت نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظيم مقررات ارتباطات راديويي گفت: تاكنون اپراتورها عملكرد رضايت بخشي داشته اند و با حساسيت اين موضوع را دنبال كرده و موارد اعلام شده را حذف كردهاند. هر چند نبايد انتظار داشت، تمام موارد به صفر برسد.وي با بيان اينكه اپراتورها، جهت اطلاع رساني در خصوص اين سامانه، تا كنون بيش از ۷۰ ميليون پيامك با نام رگولاتوري ارسال كرده اند، گفت: در جلسهاي هم كه اين اواخر با اپراتورها داشتيم، موارد جديدي را اعلام كرديم تا بررسي و نتيجه را اعلام كنند.فلاح گفت: در گذشته، هر اپراتور سامانه اي طراحي كرده بود كه شاهد هيچ وحدت رويهاي نبوديم و از اين رو، سال گذشته، سامانهاي طراحي كرديم تا درخواست لغو دريافت پيامكهاي ناخواسته در تمام اپراتورها يكسان شود. وي با بيان روش هاي مختلف ارسال درخواست به اين سامانه از طريق ارسال پيامك به سرشماره ۸۰۰ يا شماره گيري كد دستوري#۸۰۰* اظهار داشت: با ارسال درخواست، فهرستي با سه گزينه باز مي شود كه اولين گزينه سرويس هاي فعال و دو گزينه بعدي نوع پيامكهاي تبليغاتي يا خدمات مبتني بر محتوايي ( ارزش افزوده) را نشان ميدهد.فلاح از پيگيري امكان غيرفعال سازي تمامي سرويسهاي فعال مشتركان تنها با انتخاب يك گزينه، خبر داد و خاطر نشان ساخت: اپراتورها بايد اين امكان را فراهم آورند كه اين موضوع در دست پيگيري است تا اعمال شود.وي ادامه داد: در پيامك هاي ارزش افزوده كه با تاييد مشترك فعال شده و هزينه بر نيز هست، اپراتور موظف است تعداد سرويسهاي ارزش افزوده فعال مشترك را اعلام و روش غير فعال سازي را نيز ذكر كند.معاون رگولاتوري با بيان اينكه پيامك هاي تبليغاتي نوع ديگري از پيامك ها هستند كه حساسيت برانگيزتر هستند، افزود: اين پيامك ها به چند دسته تقسيم مي شوند.وي گفت: يك نوع ارائه دهندگان محتوا (content provider ها) هستند كه با درخواست مشترك ديگر نبايد سرشماره هاي خاص تبليغات بفرستند كه اقدام كردهاند. اما نوع ديگر پيامكهايي است كه توسط اشخاص از طريق تلفن ثابت و يا همراه ارسال مي شود كه اپراتورها نمي توانند كاري بكنند. چرا كه، اپراتور فارغ از محتوا عمل ميكند و نميداند فرد در حال ارسال پيامك تبليغاتي است و چون شماره شخصي است، نميتواند كاري كند و دنبال ساز و كاري هستيم تا اين مورد نيز رفع شود.وي در مورد سرويسهاي بانكي نيز گفت: با توجه به درخواست برخي نسبت به لغو پيامكهاي تبليغاتي و برقراري سرويسهاي بانكي اپراتورها موظف به رعايت خواست مشتري هستند.فلاح با اشاره به هماهنگي جهت قطع پيامكهاي تبليغاتي خود اپراتورها در صورت درخواست مشترك نيز، گفت: البته برخي بانكها، متاسفانه روي سرشمارههاي مختص عمليات بانكي، تبليغ ميكنند كه اپراتور نميتواند كاري كند ولي اينها موارد محدودي است و نسبت به قبل كمتر شده است. |
 |